sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Bernardan päivä

Bernarda Alban roolissa Maija Honkasalo
Teatteri Päivölän ensi-ilta Bernarda Alban talo lähestyy.  Enää on muutama valmistava harjoitus jäljellä.
Maija Honkasalo on astunut syvälle Bernardan rooliin ja on valmiina vastaanottamaan katsojat vieraaksi taloonsa.

Tässä talossa ei ole mitään epäselvyyksiä missään asiassa

Minun tyttäreni hengittävät rauhallisesti.

Federico Garcia Lorcan näytelmä on täynnä toinen toistaan vahvempia rooleja,  Bernarda, La Poncia, viisi tytärtä ja isoäiti.  Naisten välistä valtataistelua käydään kaiken aikaa kun jokainen yrittää saada itselleen tilaa
suljetussa talossa.

Minä tiedän kyllä, että se on lammas. Parempi lammaskin kun ei mitään.
Ari Tukiainen ja Maija Honkasalo

Minä pidän pelloista. Minä pidän taloistakin, mutta avoimista taloista. Tosiaankin. Kaikki on hyvin pimeää.
Kuka sina olet? Avaatko sinä minulle oven?
Bernarda ja La Poncia harjoitustauolla.



Kuvat Eeva Mantere
Tekstit Lorcan näytelmästä Bernarda Alban talo''

-eeva

Ei kommentteja: